دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۶۴۲
جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان با حضور سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، نماینده مردم دشتستان در مجلس روز جمعه در نشست شورای اداری این شهرستان که با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور برگزار شد، کاهش فاصله طبقاتی را از اهداف امام راحل و از دستاوردهای انقلاب خواند و گفت:کاهش فاصله طبقاتی تنها مربوط به فاصله طبقاتی اقتصادی نبود و در کنار آن کاهش فاصله طبقاتی سیاسی نیز مطرح بود که امام آن را محقق کرد.

ابراهیم رضایی افزود: نتیجه کاهش فاصله طبقاتی سیاسی در جمهوری اسلامی این است که امروز معاون پارلمانی رئیس جمهور در شهرستان دشتستان حضور دارد و در سال‌های اخیر بسیاری از مدیران سیاسی به این منطقه آمدند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: البته بزرگ‌ترین کار امام اعتماد به مردم و ملت ایران بود که با آوردن آنان به میدان، پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد.

رضایی با اشاره به اینکه دشتستان بزرگترین شهرستان استان بوشهر از لحاظ وسعت است، افزود: البته بزرگی این شهرستان به مردمان، جوانان، ایثارگران، متخصصان و نخبگان این شهرستان است که بدرستی مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

او گفت: با وجود همه خدماتی که در سال‌های متمادی در این شهرستان ارائه شد، اما هنوز شهرستان دشتستان محرومیت‌های زیادی دارد و جزو محروم‌ترین نقاط کشور به شمار می‌رود.

بی آبی جدی‌ترین و بزرگترین چالش مردم دشتستان

نماینده مردم دشتستان در مجلس ادامه داد: جدی‌ترین و بزرگترین چالش مردم دشتستان بی آبی (آب کشاورزی و آب آشامیدنی) و بیکاری است که مردم این شهرستان را عذاب می‌دهد.

رضایی ادامه داد: طرح‌هایی برای تامین آب کشاورزی و آشامیدنی در شهرستان دشتستان شروع شده که باید با همت دولت اجرا شود و به طور حتم با به سرانجام رسیدن این طرح‌ها شاهد تحول شهرستان خواهیم بود.

او گفت: محرومیت در شهرستان دشتستان تنها در این حوزه نیست در بخش درمان این شهرستان عقب ماندگی‌های زیادی دارد به نحوی که برای جمعیت ۵۰۰ هزار نفری دشتستان تنها یک بیمارستان وجود دارد که پاسخگوی نیاز مردم نیست و دراین زمینه گله‌مند هستند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: درحوزه آموزش مشکلات زیادی وجود دارد و تراکم مدارس تخریبی در شهرستان دشتستان گواهی بر این مدعا است. همچنین در حوزه راه (راه شهری و روستایی) با وجود تمام اقدامات صورت گرفته، اما عقب ماندگی زیادی در این بخش وجود دارد.

رضایی ادامه داد: در این شهرستان روستا‌هایی داریم که هیچ امکانات اولیه‌ای ندارند.

از مسئولیت اجتماعی پارس جنوبی در دشتستان خبری نیست

او گفت: استان بوشهر استانی ثروتمند است و سود سالانه پتروشیمی‌های موجود در منطقه عسلویه پنج میلیارد دلار است. در توسعه این صنعت دشتستانی‌ها بیشترین سهم را داشتند، اما امروز از مسئولیت اجتماعی این صنایع در این شهرستان هیچ خبری نیست.

نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم ادامه داد: برخی طرح‌هایی را اجرا می‌کنند که مسئولان آن‌ها می‌گویند کسی نیست از آن‌ها استفاده کند.

وی گفت: امیدواریم با کاری جهادی و انقلابی تصمیمی قاطع به نفع مردم گرفته شود و شاهد رفع محرومیت‌های شهرستان دشتستان و استان بوشهر باشد.

وزارت نیرو به تکمیل سد دالکی به طور ویژه توجه کند

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر هم در این نشست گفت: سد دالکی از جمله سد‌های مهم و بزرگ این استان و شهرستان دشتستان است که با توجه به بحران کم آبی و بی آبی وزارت نیرو باید نسبت به تامین اعتبار احداث این طرح توجه ویژه داشته باشد.

محمد هادی رستمیان افزود: در شهرستان دشتستان اکنون سد رئیسعلی دلواری با ۷۰۰ میلیون مترمکعب حجم گنجایش مخزن در حال بهره برداری است و سد دالکی با ۲۷۰ میلیون مترمکعب در دست ساخت است که باید روند اجرای آن سرعت گیرد با توجه به شرایط بی آبی طولانی شدن عملیات اجرایی این سد ممکن است در آینده دیگر سودی برای نخیلات منطقه نداشته باشد.

وی ادامه داد: بخش زیادی از نخلستان‌های استان بوشهر در منطقه دشتستان قرار دارند و در زمان حاضر چند هزار هکتار نخلستان با چند میلیون اصله نخل تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته و این مساله معیشت و اشتغال مردم منطقه و به نوعی امنیت غذایی مردم را به خطر انداخته است.

معاون امور عمرانی استاندار افزود: انتظار می‌رود معاون پارلمانی رئیس جمهور مطالبات استان و به‌ویژه شهرستان دشتستان را به طور کامل به دولت انتقال دهند.

رستمیان با اشاره وجود برخی مشکلات در بخش راه‌های شهرستان دشتستان به‌ویژه بخش ارم، گفت: شرکت توسعه راه‌های کشور باید مشکل راه بخش ارم را که از مسیر‌های پرتردد است مورد توجه قرار دهد تا به مسیر ایمن تبدیل شود.

وی بر توجه به زیرساخت‌های بهداشتی و آموزش و پرورش در شهرستان دشتستان تاکید کرد.

رستمیان عنوان کرد: به واسطه اینکه دشتستان از جمله شهرستان‌های عشایر نشین است باید به زیرساخت‌های مورد نیاز این قشر توجه شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با گرامیداشت یاد امام راحل در آستانه سالگرد ارتحال ایشان، افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی پرچمدار مبارزه با استکبار استعمار استثمار زورگویی و بنیانگذار حق و عدالت و محرومیت بود تبعیض بود.

رستمیان گفت: نجابت و شرافت مردم دشتستان مثال زدنی است و این نجابت باید پاسخ در شان آن‌ها داده شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور بامداد امروز با استقبال احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر و شماری از مسوولان استانی وارد فرودگاه بین المللی شهدای بوشهر شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، سخنرانی در جمع نمازگزاران برازجانی، شرکت در جلسه شورای اداری دشتستان و نشست با گروه‌های جهادی در استانداری بوشهر برنامه های سفر یکروزه حسینی عنوان شده است.

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، معاون امور مجلس رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر